Battlefield 3! Tips og greier.
  • En ting jeg har funnet ut, er at det finnes ikke bare mange morsome BF3 videoer vi kan flire og la oss imponere av.

Men er noen som lager vidoyer for å innformere! I know, right?

Snubla over en kul en for å ta ned tanks og anna fjas. Ikke noe vi sikkert sliter veldig med, men noen fine triks der.

• HOWTO destroy tanks:
    This.is.my.BOOMSTICK!
    /end

• Etter mange timer som engineer og assault har jeg nå fått øya opp for support. Veldig gøy å se poenga strømme inn fra ganske gode avstander, når man først har kontroll på våpenet.

Også har jeg blitt ganske god på action-recon. Som recon satt jeg til å begynne med i en busk eller i en bygning og campa. Nå løper jeg dit hvor actionen er, flanker gjerne, og quickscoper fi med 8x på L96. Alltid bolt action, alltid headshots (tja, jeg prøver ihvertfall ). Får noen hundre poeng bare i spots, og det hjelper veldig mot seieren. Ny G9x Laser-mus til jul hjalp jo også.

På inntil 100-150 m trenger man nesten ikke justere for bullet drop. Ellers fant jeg denne guiden veldig behjelpelig for avstander, uansett våpen. Våpenpreferanse er en ganske personlig greie, men denne guiden gir info om alle relevante data; skuddhastighet, spredning, spredningsplott, tallfestede effekter av attachments osv.

Trodde aldri jeg skulle bli så hekta på et sånt spill.

• Langdistanse-sniping (du kan få et inntrykk av høydejustering og leding for M98B/12x scope, se marksman bonus score for avstander)

Nærsniping (det jeg satser på for tiden, ble vel kanskje litt inspirert av denne)

• Petter spiller BF:

.. AHHH! EN MANN!!! SKYT SKYT SKYT!!!

Thomas: Petter, han er på vårt lag.

• Jeg spilte bare Recon i starten. Fra Beta og godt inn i levelinga. Men har gått helt vekk fra Recon og spiller Support eller Assault. Kjempe grei måte å raske inn poeng! healing og revives er moro!

Skal gå tilbake til Recon nå, men bytte til AS VAL eller PP-19. Så jeg kan ta mer del i squaden men alikevel stille opp med recon drones og laser designations. Spotting er en finfin ting. Spes siden Thomas har fått smaken for Mortars!

Good times, good times Petter. _

Husk: blå er bra, rød er død. ;)

• Haha, Petter. Det er veldig vanskelig i starten. Å lære bretta, få kontrollene i fingertuppene, vite hvor folk er, lese spillet liksom. Det kan være gøy å spille casual, men det er ikke akkurat designet for det. Jeg ser på meg selv som en casual spiller uansett. Bare at jeg spiller mye for tiden.

Jeg squadder fint som recon jeg. Er litt mer forsiktig og holder meg mer i live, får færre kills, men færre deaths også. Nå har jeg switcha til M1911 supp. som sidearm, og den er nesten like effektiv som noe annet på nært hold, når det blir umulig å være rask nok med sniperrifle. Taptaptap, tre skudd skal stort sett holde.

Jeg spiller mest med Immanuel og litt med en som heter Børge. De spiller mest support for tiden, og vi gjør noen sidesprang i tank. Kjøretøy er gøy, men vi lever ikke lenge i helikopter. Vi snakker ikke sammen da, annet enn litt småchat. Men vi leser hverandre godt.

Hvordan liker folk helikopter? Eller jetfly?

Det må da være veldig forskjellig å spille på PS3? Når jeg spiller Conquest Large med 32 spillere føles det helt øde. Alle sitter i ett eller annet kjøretøy, virker det som. Og 64 spillere kan være ren clusterfuck noen ganger. Og alle andre har alltid høyere rank enn deg. Alle som dreper deg ihvertfall.

Vel, vi får ta noen videoer til:

Shotguns kan visst være gøy…

Dette er godrifla.

Mer skryt fra AnderZEL…

5 ways to kill a sniper; eller hvorfor man ikke skal campe.

• Er klart forskjeller med pc og ps3. Konsoll brettene er litt snutta inn pga en del mindre spillere. Ikke merka noe øde feeling enda. Selv på caspian border og khaaaargh!!! island så er det liv. :)

Og er fire av oss nå, så er squad talk på skype. Funker veldig bra. Blir mye Ace Squad ribbons på oss på den måten. Så vi gjør noe riktig.

Og ja, funker jo å være recon i squad, men blitt mer fan av å være “in the middle of it” nå. Ergo forsøket på å ikke ha en standard rifle. :)

Er fan av helikopter, og skal en gang lære meg å bruke det. Men fly er umenneskelig vanskelig! Alle punktene på kartene er ALLTID til høyre! :P ta av, sving til høyre i 3 minutter og kræsj.

• Og da en liten tutorial for å komme i gang med helikopter

For konsoll

Og for pæcæ. (dette virker som en veldig detaljert tutorial og starten på akkurat denne videoen er vel nyttig for både pc og konsoll. Da den tar for seg HUD display)

• Dere har for mange spilltimer for å lære noe nytt, så here goes, noe moro i stedet:

Deltakere i diskusjonen